lördag 3 september 2011

Några snyggingar

.

Inledningsvis börjar jag med denna gräshoppa, som försöker avgöra om jag är en snygging eller inte. (Vad han kom fram till, säger jag inte). Busken den sitter i, är druvfläder.



Den här flugan är faktiskt en favoritfluga, det är den vackraste fluga jag vet! Vilket inte säger lite. En vapenfluga, Chloromyia formosa.









Bland humlorna tycker jag ängshumlan är en snygging.





Medan åkerhumlan på johannesörten får visa vilken lång tunga en humla kan ha.




Och så larven av sjuprickig nyckelpiga, inte världens vackraste kanske, (inte än i alla fall).



3 kommentarer:

Yvonne sa...

Om det vore en tävling så skulle..hm...humlorna vinna! ;)

Yvonne sa...

Haha, jag bara gissade ju på skalbaggenamnen ;) Men ibland överträffar verkligheten dikten :D

Mian sa...

Dina bloggar är intressanta och mycket inspirerande!
Tack!