söndag 25 september 2011

Garderobsfynd

.
Titta vad jag fann när jag skulle vittja råttfällan i skrubben!!



En mus, av renaste guld!! Kära nån då!

Någon kanske anar oråd?

Vad har jag hittat på nu?

Fotoshoppat?

Sanningen är att jag ljuger för mycket ...

Den där tjusiga musen återfanns inte alls i någon graderob, och definitivt långt från alla exixsterande råttfällor, det lovar jag!

Han heter Björndalens Golden Delicious och är en rasmus med stamtavla, minsann :-D


Här är han (på bordet) fotograferad tillsammans med mamma Björndalens Strässla (till vänster) och syster Björndalens Golden Vision (mitten). De ingår i min lilla skara med gosiga, näpna och helt ljuvliga Björndals-möss. Jag bedriver nämligen en liten avel med dessa sötnosar sedan 6 år tillbaka.


Ett foto till på Golden Delicious, för att visa att han är okej. På översta bilden putsar han sig faktiskt, och skriker inte alls på hjälp.



Brorsan Björndalens Golden Celebration kikar in på forumet han också.


Sedan kanske jag ska förtydliga, att Delicious bara var tillsammans med mor och syster under fotosessionen. Varje parning planeras mycket noga!! Jag ska INTE ha "tusen möss", utan vet vad jag vill ha för resultat av varje kull. Här betyder både stamtavlor, temperament, beteende, typ, och allmänt utseende mycket. Framför allt ska de vara tama och snälla och trevliga att ha som sällskapsdjur.

Möss kan vara helt bedårande tillgivna små sällskapsdjur med fin personlighet.

2 kommentarer:

Anki sa...

Så söta, vilken härlig färg, vilka raringar... helt enkelt underbara!
Här har vi bara "vanliga" små gnagare,som husmus,skogsmus, åkersork... alla utan stamtavla...
Är lite avundsjuk - vill också ha!

/ Anki

Kerstin Hauge sa...

Kom hit via "farmors sagor" och du var mig en trevlig bekantskap.Fina bilder och trevlig text. Även jag gillar kryp och gnagare.