lördag 29 augusti 2009

Skönheter

Blommande ljung är skööönt! Det tycker blomflugorna också, här en flyttblomfluga, Episyrphus balteatus.






Även de små svamparna är sköna att se på.


Jodå, de är små...


... och jag ääälskar min kamera som låter mig ta sådana här närbilder av dessa små svampar.


Svampen heter laxskivling och min kamera heter Nikon cool pix 995.
Min kamera är "gammal" (med nutidens snabba mått mätt, alltså den är inte från 60-talet eller nåt). Nikon cool-pix 995 har vridbart kamerahus, så jag kan hålla kameran i stort sett under en svamp, och vrida kamerahuset så jag fortfarande ser i monitorn.
Det är en ovärderlig egenskap hos min kamera!!!

2 kommentarer:

Yvonne sa...

Ah, en Nikon coolpix. Jag har ju en P90 och gillar den jättemycket. Först undrade vad man skulle med en vridbar skärm till...men den är ju såååå praktisk! Svampbilden var så härlig, i myrperspektiv. Ha det!

amaira sa...

:-)