torsdag 30 april 2009

Tankar i vårsolens glans, I

Dagen manar till sång. Fråga fåglarna! Fast de har inte tid att svara dig - de SJUNGER. Det gör jag med. Till melodin av "Sjungom studentens lyckliga dag" trillar det fram alla möjliga passande ord - som tur är, för de riktiga orden minns jag inte.





Jag har en underbar vän som heter Terato. Ja, Sara egentligen, men internetnamnet är Terato.

Vi som håller till mycket ute på nätet, på forum och i diskussioner osv, skaffar oss ofta ett internetnamn. Jag heter ju amaira.

Sara heter som sagt Terato. Utom när hon blir generad, då heter hon To-mato. Sa hon en gång. Hahaha.

Sara har också en fotoblog, och hon kan ibland göra så härliga "bildvisningar". Text och bild, som både hör ihop, och visar två parallella berättelser samtidigt. Och jag blir så lycklig!

Det är inspirerande! Och tankeväckande, mig "sätter det fart på" omedelbart. I spamet mellan de två berättelserna, finns så mycket sagt, utan ord.

Där finns också plats för egen fantasi, och för egna berättelser och egna slutsatser och tankar. Är inte det vad som kännetecknar en stor konstnär? Eller författare för den delen.

Hennes senaste heter "Ta vara på ögonblicket" och finns här:
http://terato.bilddagboken.se/p/show.html?id=361372824&directlink=1#0



Sara är musmänniska, liksom jag. Och vi har lärt känna varandra via SVEMUS, svenska musklubben, och vi trivs utmärkt ihop.

2 kommentarer:

zanza67 sa...

Oj det var en speciell och fin blogg..Blev helt fast och försvann i nuet...Jag som skulle tvätta bilen :/

amaira sa...

:-D