söndag 25 juli 2010

Den oförvitlige kavaljeren

.
Vad gör han?



Jo, uppvaktar sitt hjärtas dam!

Vem som har vunnit hans hjärta, är det inget tvivel om. Hela världen ska få veta! Inget kan rubba honom, inget kan distrahera eller skrämma honom.


Oförvitligt och beundransvärt ståndaktigt hovrar han en knapp decimeter ovanför henne, hela tiden så hans ivriga uppvaktning märks, aldrig så han rör henne.


Vad damen i fråga tycker om honom, det vet jag inte. Hon säger inget, och låtsas som om han inte existerar - men som kvinna förstår jag nog att hon är djupt medveten om sin beundrare, kanske till och med lite stolt...


Hon flyger från blomma till blomma, äter behagfullt av den söta nektarn, och njuter nog också i hemlighet av hans surrande sång kan jag tro.


I samma ögonblick hon lämnar sin blomma för att flyga till nästa, gör han likadant, som om de vore exakt synkroniserade. Men aldrig att han skulle röra henne, utan att ha fått hennes ja.


Hans kärlek verkar nästan platonisk. Men jag tror nog att han får sin hjärtas dam till slut i alla fall!
Tänk att till och med en fluga kan vara en gentleman! Flugan i fråga är en slamblomfluga, exakt art törs jag inte säga, de är flera arter som är väldigt lika.

1 kommentar:

Yvonne sa...

Aha! Är det det dom gör...har också sett (och fotat ;) det där beteendet men visste inte riktigt vad det var. :)