tisdag 4 maj 2010

Dags för de självgående...

... gräsklipparna att träda i tjänst igen.







Och genom luften ljuder koltrastens starka sång...

...från toppen av lönnen, den med mistlarna.
Hästarna betar så fint och försiktigt - fast glupskt av saftigt grönt gräs - undviker de konstfullt alla mina blommor. Scilla, vårlök, luktviol, gullvia, allt får stå kvar orört.






Och när han tror att jag har försvunnit med kameran, dyker finsmakaren upp. Han som ratar gräset och uppskattar de raraste växterna. Som tur är räknas inte de här uppräknade vårblommorna dit.

2 kommentarer:

Yvonne sa...

Åh, så vackra vårbilder! Nu vill jag leta efter en svävfluga...tror inte jag sett någon sådan! :)

amaira sa...

Tack Yvonne! Jag brukar emellanåt titta in på din blogg och bara njuta. Du har den härligaste blogg jag vet!! Fina foton, härlig fantasi och underbar humor :-D