söndag 24 januari 2010

Snösparven

.
Så oerhört vacker!! Inte var den särskilt rädd heller. Snösparven som var på besök.
(Foto på snösparven: Bengt Legnell)



Nej, inte på min tomt, men på cykelavstånd ett par kilometer bort.


Fågelskådarvännen ringde och frågade om jag skulle med och titta på den. Så då passade jag på att ta en cykeltur samtidigt i det fina vintervädret.


Fågelskådare är ett lustigt släkte, de kommer från när och fjärran när det vankas en sällsynt fågel. Då är man aldrig ensam, det blir alltid riktigt riktigt trevligt runt ovanliga långväga besökare! (Alltså, jag menar fågeln som långväga och ovanlig ;-)


På plats fanns Bengt med kamera. "Ååh, får jag!" Sa jag, som vill ha en bild av den verkligt sköne. Och det fick jag. Så det är Bengt som tagit fotona. Min kamera klarar inte pippifåglar.

1 kommentar:

Mimmi sa...

Mycket vacker fågel <3