lördag 16 maj 2009

Julia är gravid

Medan jag sitter vid datorn, gör Julia en runda utanför datorfönstret.
(De mystiska trådarna som syns, är trådar till elstaket. Ingen ström i, bara dragna lite här och var där hästarna arbetar som gräsklippare!)



Det är lönnens mjälla blad som står på frukostmenyn idag.



"Hur tar jag mig över på andra sidan?"

Hon gick vidare åt andra hållet, men tio minuer senare har hon gott runt och kommit innanför "staketet". Fortfarande är de lönnbladen som eftertraktas.
Hon ser lite ruggig ut, medan vinterpälsen byts ut mot den svalare och kortare sommarpälsen.


Dem får hon gärna äta av. Sånt som jag är rädd om, växer skyddat inne i min inhägnade trädgård. Så kan jag njuta odelat av mina rådjur Romeo och Julia.



Nog har de haft sin kärlekshistora, för Julia väntar helt klart smått!


Så jag kommer nog att snubbla på små söta rådjurskid i år också :-D

1 kommentar:

Mimmi sa...

Underbara bilder som vanligt *hjärta*

Jag älskar aurorafjärilen :D

Spännande med det dräktiga rådjuret :)