tisdag 13 oktober 2009

JIPPI - min första lusfluga!

.
Livet är fullt av glädjeämnen! Eller hur! Som denna lusfluga som helt plötsligt befann sig inne i mitt fönster intill datorn.


Det är faktiskt mitt livs första lusfluga! Då blir glädjen förstås därefter.



Dammig och eländig, efter att ha sökt efter älgar bland mina dammig hörn. Inte har jag några älgar där inte, fast man kan finna det mesta där annars...

Vingarna har den kvar. Det är alltså en ung - dam, gissar jag på, med tanke på hur brett hon har mellan ögonen, men jag vet inte.
Det ska väl till en älgjakt för att det ska komma in en älgfluga och hälsa på. Lipoptena cervi är namnet, om man ska vara strikt vetenskaplig. Och egentligen hör hon ju hemma i min flugblog, men lyckan fick överväga här, så hon hamnade i Smått och Gott.

3 kommentarer:

Yvonne sa...

Åh, hua!! De nöjer sig med människor om de inte hittar nån älg...har haft en del i håret efter svampjakter. Uäck!! De är ÄCKLIGA!!! Fast grattis till din första (och sista kanske)

amaira sa...

Hihi. Jag vet.
Och jag tycker nog dom är lite äckliga jag med ... Jag slits mellan mitt naturintresse och min självbevarelsedrift ;-D
Tack för din storsinthet att i alla fall ge mig ett grattis!!
:-D

Pavla (Korostenski) Rundberg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.