torsdag 19 mars 2009

Vackert jag fann i min hage

Det finns mycket vackert, spännande, roligt, trevligt och ljuvligt som jag finner i min hage. Det här är en drömhäst vid namn Livia. Denna undersköna sago-dam möter jag numera dagligen i hagen. Vilken lycka! Ögat njuter.


Hon är bara helt sagolik. Jag har alltid varit lite extra svag för Hafflinger (vilket är hennes ras) och den här färgen som är en blandning av silver och guld. Silverman på en guldhäst. Visst är hon som tagen ur en saga?


Dessutom är hon både väl riden och inkörd. Och mycket mycket snäll, fast kanske en liten smula het. Eller "pigg och glad" kanske man kan säga.


Ja, hon är min. Min fotomodell. Fast ägare är två av mina grannar ;-)


Hagen är min, men inte hästarna som går i den. Förutom Livia, så är det Felix och Wilma som är kära gäster sedan många år.
Ja, de håller förstås också min gamla betesmark i skick, så de har en uppgift också.





3 kommentarer:

Anonym sa...

Å vilken underbar häst *hjärta*

Vad bra att förena nytta med nöje :)

Rider du henne också? Eller kör?

amaira sa...

Tids nog får jag nog vara med och rida henne ibland.
Men nu är hon nykomling, och får först av allt börja känna sig hemma, och sedan bli hanterad av sina ägare (som är två stycken.

Kör gör inte jag, men hon kommer att användas både som kör- och ridhäst.

Det var länge sedan jag red och körde. Många år sedan.

zanza67 sa...

Vilka härliga trollska bilder o drömsk stämning. Ljuvligt!